#StayHome від Британської Ради: Accelerating technology …

Accelerating technology: University’s proactiveness to use emerging technologies across all activities

7 травня Британська Рада розпочала серію безкоштовних онлайн-зустрічей (вони триватимуть упродовж двох місяців: травень-червень) для представників університетів із 15 країн Центральної та Східної Європи, Південного Кавказу та Центральної Азії про вплив та наслідки пандемії Covid-19 на навчальний процес в сфері вищої освіти.

Серед найбільших викликів, з якими довелось зіштовхнутись, варто назвати дистанційне навчання, забезпечення якості онлайн-освіти, студентську мобільність у найближчому майбутньому і проведення досліджень.

 Участь в онлайн-зустрічах допоможе учасникам:

  • краще зрозуміти виклики, спричинені пандемією;
  • визначити, які інституційні зміни необхідно впровадити для ефективної роботи з наслідками Covid-19;
  • встановити та посилити зв’язки з університетами Великої Британії для потенційної співпраці;
  • дізнатися про освітні програми Британської Ради у 2021 році.

Перша така зустріч була присвячена темі ефективного використання сучасних технологій навчання в університетах в умовах пандемії. Модерував зустріч Рой Крос, провідний експерт з питань освіти (Британська Рада), а доповідачами були Саймон Гай, проректор (Університет Ланкастер, Велика Британія), Разія Ісаєва, директор з питань розвитку (Університет Хазар, Азербайджан) та Роман Шулик, доцент кафедри журналістики (Національний університет «Острозька академія», Україна).

Серед викликів онлайн навчання та викладання Разія Ісаєва виокремила необхідність переформатувати процес навчання студентів через оновлення змісту педагогічних знань вчителя, сприяння студентам у використанні web-технологій неформального навчання, а також ефективний розвиток комунікативних вмінь. Сучасними викликами дистанційного навчання Разія називає забезпечення якості освіти, її контроль, комунікацію зі студентами. Серед переваг доповідачка визначила зменшення паперового документообігу («Universities can go Green»), а також результатом онлайнового менеджменту університетів назвала заощадження енергетичних, людських та фінансових ресурсів.

Представник Національного університету «Острозька Академія» Роман Шулик продемонстрував на слайдах презентації поетапність запуску дистанційного навчання у закладі. Доповідач перелічив технології, якими послуговується університет для інтерактивної комунікації (Google Meet, Zoom) та для виконання завдань (Google Drive / Classroom, Documents / Spreadsheets), Presentations / Calendar, Moodle. Роман розповів про принципи дистанційного навчання у своєму ЗВО: якість понад усе, академічна свобода у виборі методів та форм навчання, методологічний контроль онлайн викладання, академічна доброчесність та підтримка. Серед проблем він визначив особливості підключення до інтернету, втому від використання сучасних технологій, так званий Technostress, проведення лабораторних занять, питання безпеки та дистанційне оцінювання. Перспективами було визначено удосконалення методики дистанційного навчання шляхом використання онлайн технологій як альтернативних, а також удосконалення викладацьких tech-навичок.

Наприкінці зустрічі серед учасників різних університетів із 15 країн Центральної та Східної Європи, Південного Кавказу та Центральної Азії було проведено опитування щодо платформ, які найчастіше використовуються у Вашому університеті. Результати такі: Zoom – 38%, Teams – 11%, Google Meet – 13%, Moodle – 30%, Blackboard – 8%. Не дали жодного відсотка такі інструменти як WhatsApp, Facebook Live, Adobe Connect, Thinking Cap.

Усі доповідачі та слухачі за допомогою чату веб-семінару наголошували на необхідності пошуку нових можливостей дистанційного навчання, ефективніших шляхів організації навчального процесу в умовах пандемії, зміні університетів на краще, оновлення стратегічних планів розвитку університетів із урахуванням переходу на онлайн навчання.

Тетяна Сторчова, керівник відділу міжнародних зв’язків