Професійне зростання студентів К-ПНУ: враження здобувачів вищої освіти факультету фізичної культури щодо проходження практики

16-19 грудня за результатами «Навчальної ознайомлювальної педагогічної практики»  відбулися звітні  конференції (офлайн та онлайн на платформі Google Meet) здобувачів вищої освіти 3 курсу факультету  фізичної культури спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура) денної та заочної форми навчання.

На зустрічі студенти поділилися своїми успіхами, очікуваннями й враженнями від отриманого досвіду під час практики, яка проходила на базі Кам’янець-Подільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня № 5 з поглибленим вивченням інформатики,  Кам’янець-Подільських ліцеїв № 3 і №13, Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області .

 

Здобувачі вищої освіти заочної  форми навчання пройшли практику на базі таких закладів: Криворізька гімназія № 36 Дніпропетровської області, Кам’янець Подільський ліцей № 16 Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області, Школа І-ІІІ ст. № 309 Дарницького району м. Київ, Кам’янець-Подільський  ліцей № 9 імені А.М.Трояна Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області, Кам’янець-Подільський ліцей №13 Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області, Городоцький ліцей № 4 Городоцької міської ради Хмельницької області, Кам’янець-Подільський ліцей № 7 Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області.

Факультетський керівник практики, старший викладач кафедри теорії і методики  фізичного виховання Олена Клюс щиро подякувала за організацію та професійну роботу всім керівникам: асистенту кафедри теорії і методики фізичного виховання Сергію Потапчуку, старшому викладачу кафедри спорту і спортивних ігор Ірині Райтаровській, кандидату педагогічних наук, доценту кафедри легкої атлетики з методикою викладання Леоніду Гурману, викладачу кафедри спорту і спортивних ігор Василю Мазуру, асистентові кафедри теорії і методики фізичного виховання Вадиму Горуну, кандидату педагогічних наук, викладачеві кафедри спорту і спортивних ігор Андрію Петрову.

Олена Анатоліївна наголосила на тому, що  практика – це освітній компонент, який  має важливе значення в професійному  житті здобувачів вищої освіти.

Звісно, у воєнний час, є багато факторів, які відображаються на  якості та організації освітньої діяльності,  проте викладачі К-ПНУ докладають всі зусилля для того, щоб практика пройшла успішно, враховують обставини студентів  під час організації.

Сергій Миколайович зауважив, що під час  цієї практики здобувачі мали можливість відчути атмосферу  майбутньої роботи вчителя, а також  ознайомитися з вимогами професійної діяльності. Він зазначив, що всі завдання були виконані, проте варто ще попрацювати над основною термінологією, яка говорить про професійну компетентність педагога.

Вадим Миколайович наголосив на тому, що  ця практика  дала можливість студентам опанувати  нові стандарти і вимоги освіти, оскільки вони  познайомились з організацією та  проведенням уроків  фізичної культури  за програмою НУШ, яка  реалізується  в 5 класах.

Леонід  Дмитрович зазначив, що діяльність  вчителя вимагає постійної роботи над собою,  тому практика  це є мірило, яке дає  оцінку здобувачеві щодо його профстандарту,  і відповідь на питання: «Чи вірно ти обрав професію вчителя фізичної культури?». Також зауважив, що результати  практики говорять про професійне становлення  та зростання  студентів К-ПНУ.

Свої позитивні   відгуки  залишили  й студенти:

«Я проходила навчальну  ознайомлювальну педагогічну  практику в Кам’янець -Подільському ліцеї № 13. Щиро вдячна керівникам та організаторам. Мені було  цікаво  ознайомлюватися з особливостями діяльності вчителя фізичної культури, долучатися до проведення уроків, вивчати робочу  документацію. Практика  поглибила мої знання  професійної діяльності,  а також дала змогу зрозуміти чи правильну професію я обрала» (Катерина Михасик, студентка групи Fk2-b20).

«Хочу подякувати  керівництву К-ПНУ за надану можливість  проходити практику. Я зміг проявити себе в ролі вчителя, навчився працювати з учнями, а також ознайомився зі шкільною документацією.  Цей досвід надзвичайно важливий для мого професійного майбутнього» (Андрій Петрук, студент 3 курсу  групи Fk2-b20).

 

«Дякую керівникам практики за організацію  та підготовку. Досвід, який я здобув  у Кам’янець-Подільському ліцеї № 5  допоміг мені зрозуміти, що я правильно вибрав майбутню професію, та вдосконалити набуті знання під час вивчення навчальних дисциплін в університеті. Також я мав можливість спостерігати за специфікою роботи вчителя» (Богдан Махніцький, студент  3 курсу групи Fk1-b20).

«Пройшовши  практику  в  Кам’янець-Подільському ліцеї № 3, я збагатився  новими знаннями, зміг  ознайомитися з основною професійною  діяльністю вчителя фізичної культури та попрацювати зі  шкільною документацією. Набуті вміння й навчики допоможуть мені  у  подальшому професійному  зростанні» (Віталій Кучміч, студент 3 курсу групи Fk1-b20).

«Я проходив  навчальну ознайомлювальну  педагогічну практику в  Кам’янець-Подільському ліцеї № 13. Зміг ознайомитися із сучасним станом навчально-виховної роботи і передовим педагогічним досвідом освітнього закладу, а також поглибити та закріпити знання, отриманні в К-ПНУ» (Андрій Шинкар, студент 3 курсу групи Fk1-b20).

«Дякую викладачам та керівникам практики. Цей досвід допоміг зрозуміти, що я обрав правильний шлях, вдосконалити набуті знання під час вивчення навчальних дисциплін та зі сторони  оцінити специфіку  роботи вчителя фізичної культури» (Іван Литвинюк, студент 3 курсу групи Fk1-b20).

Щиро радіємо успіхам наших  здобувачів вищої освіти та бажаємо  їм подальших професійних звершень

19 грудня на факультеті фізичної культури  успішно пройшов захист практики здобувачів вищої освіти 4 курсу, спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура)  заочної форми навчання. За результатами «Виробничої педагогічної практики в основній (базовій) середній школі» відбулася звітна онлайн-конференція на платформі Google Meet.

Приємно ще раз відзначити, що студенти Університету Огієнка  можуть  поділитися своїми успіхами, очікуваннями й враженнями від отриманого досвіду під час проходження практики.

Факультетський керівник практики, старший викладач кафедри теорії і методики  фізичного виховання Олена Клюс широ подякувала керівникам: Ірині Кучинській, доктору педагогічних наук, професору кафедри педагогіки та управління навчальним закладом (керівник з педагогіки); Світлані Дорофей, кандидату психологічних наук, старшому викладачу кафедри психології освіти (керівник з психології); Сергію Потапчуку, асистенту кафедри теорії і методики фізичного виховання (керівник з фаху); Леоніду Гурману, кандидату педагогічних наук, доценту кафедри легкої атлетики з методикою викладання (керівник з фаху); Олександру Алєксєєву, кандидату педагогічних наук, старшому викладачу кафедри спорту і спортивних ігор ( керівник з фаху).

Ірина Олексіївна подякувала здобувачам вищої освіти й зазначила, що завдання  виконані досить на високому рівні, а  це говорить про професійний і серйозний підхід студентів  до майбутньої професії.

Світлана Василівна наголосила на тому, що  навички психологічної  підготовки  є також важливим компонентом в  опануванні професійної діяльності педагога, і здобувачі вищої освіти К-ПНУ успішно впорались із цим.

Леонід  Дмитрович повідомив, що більшість отриманих результатів говорять про  професійну спрямованість; саме такий підхід до роботи дає можливість досягнути високого професійного зростання та зайняти  конкурентоспроможне місце на   ринку праці.

Олександр Олексійович зауважив, що приємно вражений роботою студентів під час практики. Обговорення результатів завжди є важливим  дієвим компонентом,  який   дає оцінку здобувачу вищої освіти, а саме розкриває сильні та слабкі сторони    теоретичної і практичної підготовки.  Більшість  результатів   захисту   говорять про  достатній, і навіть високий, рівень підготовки студентів.

Відгуки здобувачів вищої освіти :

«Щиро дякую своїм наставникам, керівникам та адміністрації за можливість у такий складний час навчатись новому, набиратись безцінного досвіду. Ця практика дала можливість поглибити, застосувати та закріпити отримані знання з навчально-методичної роботи з таких дисциплін: педагогіка, психологія, легка атлетика та гімнастика. Я мала змогу спостерігати, як проводяться різні типи занять, застосовуються методи та форми роботи, вивчаються психологічні особливості дітей. Цікаво було проводити самоаналіз своєї діяльності. Крім того,  спостерігала за поведінкою дітей в такий складний час: вони виснажуються від дистанційного навчання і бачу в їхніх очах віру, що скоро все стане на свої місця, і вони відчують, що таке вчитись, працювати над собою. Дякую, що мала можливість краще познайомитися з учнями та налагодити доброзичливі стосунки. Зараз я впевнена у виборі своєї професії. Я на своєму місці!» (Вікторія Ванджура, студентка 4 курсу, групи Fk1-b19z).

«Проходила виробничу педагогічну практику в Летавському ліцеї Чемеровецької сільської ради, що дало можливість набути власний педагогічний досвід, здобути нові знання у сфері роботи з учнями та засвоїти основні правила оформлення шкільної документації. Також вдалося знайти спільну мову з педагогічним колективом та з учнями класу, перевірити їхню фізичну підготовленість. Мене переповнювали хвилювання, оскільки клас 5 клас розпочав навчання за новою модельною програмою. Варто зазначити, для того, щоб я змогла проводити в цьому класі уроки фізичної культури потрібно пройти курси НУШ, що я і зробила. Наступні уроки проходили успішніше ніж перший, учні активно працювали,  всі дітки  сумлінно виконували ЗРВ та навчалися новим видам спорту, уважно вислуховували мої пояснення під час заняття, а особливо коментарі щодо отриманих ними похвал. Всі учні були готові до уроку, одягнуті в спортивний одяг, у змінному взутті, спортивний інвентар присутній, хороший настрій забезпечений. Я вважаю, для того, щоб підвищити рівень підготовки студентів до педагогічної практики,  необхідно більше звертати увагу на практичну сторону вивчення предмета».  (Наталія Резник студентка 4 курсу, групи Fk1-b19z).

«Пройшовши виробничу педагогічну практику в основній (базовій) середній школі, отримала новий досвід, покращила свої знання, вміння спілкуватись та взаємодіяти з учнями. Досвід, який отримала під час проходження практики, був цікавим та корисним. (Пасічник А. О. студентка 4 курсу, групи Fk1-b19z).

Радіємо успіхам наших  здобувачів вищої освіти і бажаємо  їм подальших професійних звершень!

Олена Клюс,
кандидат наук з фізичного виховання та спорту,
старший викладач